2 wrz 2014

Psy dla alergików

Ludzie uczuleni na sierść nie są skazani na życie bez psa. Na szczęście istnieją tak zwane rasy hipoalergiczne, nie mające sierści, lecz naturalny włos, który nie uczula.. (?) A właśnie! Warto sobie uświadomić, że przedrostek "hipo" oznacza "mniej", czyli mówiąc 'hipoalergiczny' nikt nie ma na myśli ras, które w ogóle nie uczulają, ale uczulają mniej niż inne.

Shih Tzu


Wiele osób uważa, że uczulenie ma się na sierść psa. To tylko część prawdy. Człowieka może uczulać: sierść, ślina i naskórek.
Pudel (ostrzyżony na tak zwanego 'lwa')


Czym charakteryzują się hipoalergiczne rasy?

Łączy je jedna cecha- mają gubić mniej sierści, na której roznoszone są też alergeny ze śliny i naskórka. Jeżeli decydujemy się na psa hipoalergicznego, to musi to być zwierzę z pewnego źródła. Najlepiej też skonsultować się z alergologiem. Każdy pies, nawet ten hipoalergiczny może nasilać ryzyko astmy.
Soft-coated Wheaten Terrier

Jakie rasy są uważane za hipoalergiczne?

Te, które nie mają podszerstka, tylko sam włos ościsty lub mają stosunkowo mało sierści lub nie mają jej wcale.
Yorkshire Terrier (York)


Oto lista psów 'podejrzewanych' o hipoalergiczność:
1. Grzywacz chiński
2. Maltańczyk
3. Shih Tzu
4. Pudel
5. Sznaucer
6. Yorkshire terrier
7. Hawańczyk
8. Soft-coated Wheaten Terrier
9. Bedlington Terrier
10. Kerry Blue Terrier
11. Portugalski pies dowodny
12. Puli
13. Irlandzki spaniel wodny
14. Psy typu 'doodle' (labradoodle, goldendoodle)
Maltańczyk
Grzywacz chiński


Kilka ciekawych informacji :)

*Chiński grzywacz, amerykański terier bezwłosy i nagi pies meksykański.
Te psy nie mają ani sierści, ani włosów, dzięki czemu są znacznie łatwiejsze w pielęgnacji i nie są siedliskiem alergenów. W przypadku chińskiego grzywacza średnio co czwarty piesek rodzi się z sierścią.
*Sam prezydent Obama jest szczęśliwym posiadaczem portugalskiego psa dowodnego.
*Labradoodle jest hybrydą powstałą ze skrzyżowania labradora z pudlem, zaś goldendoodle- Golden Retrievera z pudlem.
Portugalski pies dowodny


4 komentarze:

  1. Super blog! Bardzo ciekawy wpis - cieszę się, że odkryłam twój blog. :)
    Ja mam Shih Tzu, to moja ulubiona rasa, kocham je. <3
    Jeślibyś chciała to możesz zajrzeć do nas, mój blog jest właśnie o mojej psince.
    (nuttkaa.blogspot.com)
    Czekam na kolejny post.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz! :) Na pewno zajrzę na Twojego bloga. ;)

      Usuń
  2. W zestawieniu brakuje Czarnego Teriera Rosyjskiego, nie dość że najładniejszy, to jeszcze pominięty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, pominęłam tę rasę. ;) jest ich jeszcze parę, a ja wpisałam kilka przykładów. a czy najładniejszy.. to już chyba indywidualna kwestia gustu...

      Usuń